پیت استاپ مدانت، بانک پرسش های تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و پشتیبانی رایگان محصولات ManageEngine آموزش ITSM و ابزارهای پیاده سازی ITIL
0 امتیاز
17 بازدید
در سرویس دسک پلاس ManageEngine ServiceDesk Plus توسط (127 امتیاز)

با سلام 

در سیستم سرویس دسک من اسکن دارایی ها بر اساس Agent می باشد. فرض بفرمایید IP یکی از سیستم های کاربران از 192.168.101.20 به 192.168.101.30 تغییر پیدا میکند.  با فرض اینکه Agent درست نصب شده است و درست کار میکند ( از نظر پروت و فایروال و ..)، مشکل اینجاست که نمی تواند IP جدید را تشخیص دهد. حتی زمانی که اون Asset رو اسکن مجدد میکنی همون IP قبلی رو نشون میده. این اتفاق زمانی که از WMI هم استفاده میکنی می فته.

راهکاری هست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (0 امتیاز)
با سلام- در تنظیمات کاوش  در مدیریت سامانه  تیک گزینه MAC Address "فعال / غیر فعال کردن شناسایی آدرس فیزیکی در طول کاوش"را بردارید.
توسط (127 امتیاز)
با سلام

این تیک را برداشتم ولی همچنان مساله بر جای خود باقی است. فکر میکنم اون تیک ارتباطی داشته باشه. اون واسه اینه که بر اساس MAC جستجو کنه.
توسط (0 امتیاز)
سرویس دسک بر اساس IP عمل نمی کند بر اساس برچسب سرویس Service Tag- بر اساس مک آدرس و بر اساس نام دارایی است

ممکن است دارایی شما با یک IP‌ و مشخصات برچسب بنام یک دارایی مشابه دیگری کاوش شده آنرا جستجوی و بررسی نمایید
توسط (127 امتیاز)
ویرایش شده توسط
بله دقیقا همین اتفاق می افتد. میتونیم باهم تماس تلفنی داشته باشیم؟

این مشکل خیلی فوری است ممنون میشم کمکم کنید.  ما اصلا Service Tag واسه دارایی ها تعریف نکردیم فقط Nameکه اون هم unique است و دارایی ای نداریم که دو نام یکسان داشته باشند.
توسط (0 امتیاز)
خیر از همین طریق فقط میتوانید پیگیری کنید.

کلاینت مورد نظر را حذف و مجدد آنرا با نام کامپیوتر کاوش کنید.
توسط (127 امتیاز)
با سلام

اینطوری باشه تو شبکه هایی که سیستم ها از DHCP سرور، IP میگیرند و ممکنه IP اونها عوض بشه سیستم Asset که بهم میریزه. چون Agent و یا WMI هیچکدوم IP جدید رو Detect نمیکنند. این خیلی عجیبه و یه کمی هم غیر قابل قبول.

در صورتی که اگر IP یک سیستمی عوض بشه Agent نرم افزار Desktop Central راحت IP جدید رو تشخیص میده و خودش رو به روز میکنه.
توسط (0 امتیاز)

سرویس دسک بر اساس IP عمل نمی کند بر اساس برچسب سرویس Service Tag- بر اساس مک آدرس و بر اساس نام دارایی است-ممکن است دارایی شما با یک IP‌ و مشخصات برچسب بنام یک دارایی مشابه دیگری کاوش شده آنرا جستجوی و بررسی نمایید

توسط (127 امتیاز)
سلام

این موضوع رو میدونم نیازی به تکرارش نیست.

مساله من چگونه حل میشود ؟  چرا Agent وقتی IP جدید سیستم عوض میشود آن را به روز نمیکند؟
به پیت استاپ مدانت خوش آمدید
پیت استاپ یعنی: چاله، گودال و توقف کوتاه برای انجام تعمیرات و نگهداری در طول یک مسابقه | یک خدمت رایگان از مدانت!
مدانت تصمیم گرفت که برای پوشش درخواست های شرکت ها و افرادی که فاقد پلان های پشتیبانی هستند خدمات پرسش و پاسخ را تحت عنوان پیت استاپ مدانت ارایه نمایید بنابراین، اینجا محلی است که شما با طرح پرسش های مرتبط با سرویس های Manageengine و آموزش های ITSM -ITIL و نرم افزار تحت وب آزمون آنلاین وبتیک و... قادرید تا از پشتیبانی متخصصین حوزه های مربوطه جهت دریافت پاسخ مناسب بصورت رایگان استفاده نمایید، بنابراین بدون هیچ گونه محدودیتی در تعداد پرسش ها یا زمان طرح آنها، می توانید مشکلات خود را مطرح کرده و تا دریافت پاسخ از مشاورین منتظر بمانید. بی تردید این محل سبب اشتراک گذاری دانستنی های کاربران باهمدیگر نیز می شود و افراد حرفه ای تر قادرند تا به واسطه معلومات خود در حوزه های مرتبط به سوالات شما پاسخ دهند و از مزایای مدانت بهره مند گردند لذا بدین منظور تمامی تلاش افراد حرفه ای، پاسخگو و همکاران شرکت مدانت در این است تا از دغدغه های شما با رفع ابهامات بکاهد. بنابراین پرسش های شما ممکن است با تاخیر پاسخ داده شوند که با شکیبایی میتوانید مجدداً پس از کمی تأمل، به چاله تعمیرات و نگهداری :) پیت استاپ مدانت مراجعه و پاسخ خود را مشاهده کنید.
و اگر نیاز فوری دارید و میخواهید تا بصورت موردی از مشاوره تلفنی و یا ریموت مدانت استفاده نمایید لازمست تا از خدمات پشتیبانی سالانه مدانت بطور اختصاصی استفاده فرمایید. برای این منظور بر روی لینک خدمات پشتیبانی " ، کلیک فرمایید. در اسرع وقت، کارشناسان پشتیبانی ما با شما تماس حاصل و پس از برقراری ریموت، مشکلات شما را رفع رجوع خواهند نمود.
دقت فرمایید که پیت استاپ مدانت، یک خدمت ارزش افزوده مازاد است و الزامی برای ارایه آن نیست!
با تشکر، کارگروه پشتیبانی مدانت
...