پیت استاپ مدانت، بانک پرسش های تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و پشتیبانی رایگان محصولات ManageEngine آموزش ITSM و ابزارهای پیاده سازی ITIL
0 امتیاز
28 بازدید
در سرویس دسک پلاس ManageEngine ServiceDesk Plus توسط (35 امتیاز)
با سلام

ممنون می شم از دوستان من را در دو سوال ذیل راهنمایی کنند.

1- بهترین روش شناسایی دارایی ها در SDP در زمانی که ما چندین سرور فیزیکی داریم که روی هر کام hypervisor esxi نصب شده و هر کدام دارای تعداد زیادی ماشین می باشند که مدیریت این سرور های فیزیکی نیز توسط یک Vcenter انجام می شود چیست؟

لازم به ذکر است با بررسی انجام شده با نرم افزار OPManager آشنا شدم ولی میخواستم از شما که متخصص در این زمینه هستین روش صحیح و اصولی این کار رو بدونم.

من می خواهم هم سرور فیزیکی ام جزو دارایی های من اضافه شود هم ماشین هایم.

2- در نرم افزار opmanager من به راحتی با اضافه کردن VCenter می توانم تمامی ESXI ها و ماشین ها را اضافه کنم حال در SDP باید چه کنم؟
بسته شده

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (0 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

با سلام

۱- برای کاوش سرورهای فیزیکی تنها ارایه IP و استقاده از یکی از پروتکل‌های کاوش نظیر WMI یا Agent خود سرویس دسک پلاس کفایت می کند برای این مهم به برگه دارایی بروید و پس از درج IP سرور و انتخاب گواهینامه احراز هویت credential پروتکل عملیات کاوش آنرا انجام دهید.

۲-جهت کاوش Vcenter و تمامی ماشین های مجازی باید از پروتکل VM‌ در مدیریت سامانه/کاوش دارایی/گواهینامه vm استفاده کنید.

نکته : در سرویس دسک پلاس نیز صورت کاوش Vcenter تمامی ماشین های مجازی روی آن نیز کاوش خواهد شد و ارتباط بین آنها نیز بصورت Relationship گرافیکی نمایش داده خواهد شد.

توسط (35 امتیاز)
با تشکر از راهنماییتون

من برای افزودن esxi ها به صورت تک به تک در نرم افزار سرویس دسک پلاس مشکلی ندارم اما برای افزودن Vcenter نرم افزار پیام اخطار احراز هویت می دهد، با این وجود برای افزودن آن در opmanager به روش ssh مشکلی ندارم (البته که در نرم افزار سرویس دسک پلاس به همان روشی که می فرمایید (vm) این اقدام را انجام میدهم)

امکان دارد در این راه مرا بیشتر راهنمایی بفرمایید؟ به نظر شما مشکل من کجاست که نمی توانم vcenter را در نرم افزار سرویس دسک پلاس اضافه کنم؟
توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده توسط
  1. لزوم دسترسی سرور سرویس دسک به سرورهای یاد شده را بررسی کنید.
  2. از گواهینامه هایssh و telnet هم می توانید استفاده کنید.
  3. پورت های فایروال سمت سرورهای مختلف از سوی سرویس دسک را چک کنید که باز باشد.
توسط (35 امتیاز)
با تشکر از پاسخ شما

از لحاظ دسترسی و فایروال بررسی کردم و هیچ مشکلی وجود نداشت

از نرم افزار  سرویس دسک پلاس برای افزودن Vcenter با گواهی ssh هم امتحان کردم باز هم نشد.

لازم به ذکر است برای افزودن آن در opmanager به روش ssh و vm مشکلی وجود ندارد و به راحتی اضافه می شود.

از نظر شما مشکل من کجاست؟
توسط (0 امتیاز)
پیکربندی‌های شما باید به دقت بررسی و عیب‌یابی شود در صورت تمایل به دریافت خدمات پشتیبانی مدانت با ایمیل پشتیبانی در ارتباط باشید.
توسط (35 امتیاز)
با سلام

من این سوال را در سایت manageengine نیز مطرح کردم ولی پاسخ آنها با پاسخ شما تفاوت داشت و آن ها در جواب گفتند امکانش نیست.

آیا شما تاکنون در محیط عملیاتی این مورد را انجام داده اید؟
توسط (0 امتیاز)

بله این مورد توسط کارشناسان مدانت در سازمان های بسیاری اجرا شده و امکانپذیر است در صورت تمایل به دریافت خدمات پشتیبانی مدانت با ایمیل پشتیبانی در ارتباط باشید.

به پیت استاپ مدانت خوش آمدید
پیت استاپ یعنی: چاله، گودال و توقف کوتاه برای انجام تعمیرات و نگهداری در طول یک مسابقه | یک خدمت رایگان از مدانت!
مدانت تصمیم گرفت که برای پوشش درخواست های شرکت ها و افرادی که فاقد پلان های پشتیبانی هستند خدمات پرسش و پاسخ را تحت عنوان پیت استاپ مدانت ارایه نمایید بنابراین، اینجا محلی است که شما با طرح پرسش های مرتبط با سرویس های Manageengine و آموزش های ITSM -ITIL و نرم افزار تحت وب آزمون آنلاین وبتیک و... قادرید تا از پشتیبانی متخصصین حوزه های مربوطه جهت دریافت پاسخ مناسب بصورت رایگان استفاده نمایید، بنابراین بدون هیچ گونه محدودیتی در تعداد پرسش ها یا زمان طرح آنها، می توانید مشکلات خود را مطرح کرده و تا دریافت پاسخ از مشاورین منتظر بمانید. بی تردید این محل سبب اشتراک گذاری دانستنی های کاربران باهمدیگر نیز می شود و افراد حرفه ای تر قادرند تا به واسطه معلومات خود در حوزه های مرتبط به سوالات شما پاسخ دهند و از مزایای مدانت بهره مند گردند لذا بدین منظور تمامی تلاش افراد حرفه ای، پاسخگو و همکاران شرکت مدانت در این است تا از دغدغه های شما با رفع ابهامات بکاهد. بنابراین پرسش های شما ممکن است با تاخیر پاسخ داده شوند که با شکیبایی میتوانید مجدداً پس از کمی تأمل، به چاله تعمیرات و نگهداری :) پیت استاپ مدانت مراجعه و پاسخ خود را مشاهده کنید.
و اگر نیاز فوری دارید و میخواهید تا بصورت موردی از مشاوره تلفنی و یا ریموت مدانت استفاده نمایید لازمست تا از خدمات پشتیبانی سالانه مدانت بطور اختصاصی استفاده فرمایید. برای این منظور بر روی لینک خدمات پشتیبانی " ، کلیک فرمایید. در اسرع وقت، کارشناسان پشتیبانی ما با شما تماس حاصل و پس از برقراری ریموت، مشکلات شما را رفع رجوع خواهند نمود.
دقت فرمایید که پیت استاپ مدانت، یک خدمت ارزش افزوده مازاد است و الزامی برای ارایه آن نیست!
با تشکر، کارگروه پشتیبانی مدانت
...