پیت استاپ مدانت، بانک پرسش های تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و پشتیبانی رایگان محصولات ManageEngine آموزش ITSM و ابزارهای پیاده سازی ITIL
0 امتیاز
26 بازدید
در سرویس دسک پلاس ManageEngine ServiceDesk Plus توسط (154 امتیاز)
سلام, در نرم افزار SDP, در صفحه CMDB ، در بخش CI Type، چندین نود جدید اضافه کردم. مثلا ذیل Server، نودی جدید با نام Linux Server اضافه کردم که پس از اسکن یک Asset لینوکسی از بخش CMDB،  با تغییر CI Type به Linux Server آن Asset به آن نود انتقال می یابد و هنگامی که بر روی آن نود کلیک میکنم نام سرور در لیست آن نمایش داده می شود.
مشکل هنگامی رخ می دهد که آن Asset را مجددا Scan میکنم. نرم افزار SDP بصورت اتوماتیک CI Type آنرا تغییر می دهد( به Server).
  1. چگونه می توان مانع این تغییر شد؟
  2. آیا مسیر راه استانداردی برای یکپارچه نمودن دو بخش CMDB و Asset Management وجود دارد؟
  3. رابطه بین Product Type و CI Type چیست؟
  4. نقش Product در مدیریت دارایی چیست؟ (Admin-->asset management-->Product)

با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (0 امتیاز)

با سلام

یک CI زمانی ناشناس و یا با مقادیر پیش فرض واکشی و اسکن می شود که گواهینامه کاوش آن به درستی تنظیم نشده باشد!

  1. مثلا برای کاوش دارایی های ویندوزی از کاوشگر Agent و یا WMI استفاده نمایید
  2. برای تجهیزات شبکه از SNMP و SSH-Telnet و.. و برای کاوش ماشین های مجازی از VM

موضوع CDMB خود یک محیط یکپارچه از دارایی ها Asset و سایر اقلام CI هست.
CI Type در حقیقت نوع قلم پیکربندی در ITIL است و این شامل هر چیزی می شود  نظیر: ساختمان ها، گروهها، فرم ها و...  که خود Product Type نیز بخشی از CI Type  است اما در Product Type فقط مدلی برای تعریف تجهیزات انفورماتیکی است که امکان درج مثلا: یک تجهیز مصرفی نظیر کارتریج در آن میسر است

به پیت استاپ مدانت خوش آمدید
پیت استاپ یعنی: چاله، گودال و توقف کوتاه برای انجام تعمیرات و نگهداری در طول یک مسابقه | یک خدمت رایگان از مدانت!
مدانت تصمیم گرفت که برای پوشش درخواست های شرکت ها و افرادی که فاقد پلان های پشتیبانی هستند خدمات پرسش و پاسخ را تحت عنوان پیت استاپ مدانت ارایه نمایید بنابراین، اینجا محلی است که شما با طرح پرسش های مرتبط با سرویس های Manageengine و آموزش های ITSM -ITIL و نرم افزار تحت وب آزمون آنلاین وبتیک و... قادرید تا از پشتیبانی متخصصین حوزه های مربوطه جهت دریافت پاسخ مناسب بصورت رایگان استفاده نمایید، بنابراین بدون هیچ گونه محدودیتی در تعداد پرسش ها یا زمان طرح آنها، می توانید مشکلات خود را مطرح کرده و تا دریافت پاسخ از مشاورین منتظر بمانید. بی تردید این محل سبب اشتراک گذاری دانستنی های کاربران باهمدیگر نیز می شود و افراد حرفه ای تر قادرند تا به واسطه معلومات خود در حوزه های مرتبط به سوالات شما پاسخ دهند و از مزایای مدانت بهره مند گردند لذا بدین منظور تمامی تلاش افراد حرفه ای، پاسخگو و همکاران شرکت مدانت در این است تا از دغدغه های شما با رفع ابهامات بکاهد. بنابراین پرسش های شما ممکن است با تاخیر پاسخ داده شوند که با شکیبایی میتوانید مجدداً پس از کمی تأمل، به چاله تعمیرات و نگهداری :) پیت استاپ مدانت مراجعه و پاسخ خود را مشاهده کنید.
و اگر نیاز فوری دارید و میخواهید تا بصورت موردی از مشاوره تلفنی و یا ریموت مدانت استفاده نمایید لازمست تا از خدمات پشتیبانی سالانه مدانت بطور اختصاصی استفاده فرمایید. برای این منظور بر روی لینک خدمات پشتیبانی " ، کلیک فرمایید. در اسرع وقت، کارشناسان پشتیبانی ما با شما تماس حاصل و پس از برقراری ریموت، مشکلات شما را رفع رجوع خواهند نمود.
دقت فرمایید که پیت استاپ مدانت، یک خدمت ارزش افزوده مازاد است و الزامی برای ارایه آن نیست!
با تشکر، کارگروه پشتیبانی مدانت
...