پیت استاپ مدانت، بانک پرسش های تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و پشتیبانی رایگان محصولات ManageEngine آموزش ITSM و ابزارهای پیاده سازی ITIL
0 امتیاز
47 بازدید
سوال شده در سرویس دسک پلاس ManageEngine ServiceDesk Plus توسط
با سلام و احترام
در خصوص سامانه دو تا سوال :
1- تفاوت بین دسته بندی، الگوی کار و کاتالوگ خدمات چیست؟ زمانی که کاربر می خواهد درخواستی را ثبت کند درخواستهای وی بر اساس کدام یک از مواردی که عنوان شد نشان داده می شود؟ خودم تست کردم براسا دسته بندی نشان می داد.
2- چرا در صفحه کاربر، زمانی که می خواهد درخواستی را ثبت کند فیلد عنوان و شرح خالی است؟ مگر نباید از مواردی که توسط ادمین تعریف شده الگو برداری کرده و کار کاربر راحت تر شود؟
با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
پاسخ داده شده توسط (0 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

با سلام

1- اساسا مواردی که ذکر شده کاملا از هر جهت با هم متفاوت هستند،

دسته بندی برای گروه بندی تنوع سرویس ها ، نرم افزارها و خدمات در یک درخت با سه سطح استفاده می شود ماهیت دسته بندی در حقیقت سه فیلد با مقادیر (ریشه، ستون، شاخه)است.

مثلا شما دسته بندی اصلی را " نرم افزارهای سازمانی" تعریف می کند، دسته بندی فرعی را"اتوماسیون اداری" مورد را "ارسال مکاتبات"

کار، در حقیقت نوع از درخواست هایی است که از سوی کاربر مطرح نمی شود بلکه به عنوان یک سری فعالیت های جانبی بر روی یک درخواست کاربر و یا یک پروژه است بنابراین با الگوی کار می توانید لیستی از کارهای پر تکرار را بدون اینکه تایپ کنید همواره در پروژه ها و یا درخواست های کاربران بکار ببرید.

سرویس کاتالوگ همان طراحی سرویس های شما برای ارایه یک منو از خدمات قابل ارایه به کاربران است مبحث آموزش کامل سرویس کاتالوگ را اینجا مطالعه فرمایید.

2- اگر میخواهید تا فرم های شما از قبل دارای مقادیر پیش فرضی باشد باید در هنگام طراحی فرم در الگوی رخداد و الگوی سرویس اطلاعات مورد نظر را از قبل در فیلدهای متناظر درج نمایید.

دارای دیدگاه توسط (15 امتیاز)
ایا این مثال برای دسته بندی درست است:

دسته بندی اصلی: ارتباطات زیرساخت

دسته بندی فرعی: ارتباطات باسیم، ارتباطات بیسیم

مورد (برای ارتباطات باسیم): فیبر نوری، خطوط تلفن
دارای دیدگاه توسط (0 امتیاز)
بله به این شکل صحیح است:

ارتباطات زیرساخت/ارتباطات بی سیم/خطوط تلفن

و

ارتباطات زیرساخت/ارتباطات سیمی/فیبرنوری
دارای دیدگاه توسط (15 امتیاز)
خب با توجه به درست بودن این روش در دسته بندی و اینکه در زمان ایجاد دسته بندی باید کارشناس مربوطه را هم مشخص کنیم این ابهام وجود دارد:

ببینید مثلا آقای محمدی مسئول بخش ارتباطات زیرساخت بوده و آقای صادقی زیر مجموعه آقای محمدی  و مسئول واحد فیبر نوری است. خب با توجه به درست بودن تعریف دسته بندی به روش فوق و اینکه باید به هنگام ایجاد دسته بندی کارشناس مربوطه را هم مشخص کنیم، کارشناسی که برای این دسته بندی تعیین می شود آقای محمدی است یا آقای صادقی؟

اگر آقای محمدی باشد که آقای محمدی مسئول اصلی مجموعه است و کار زیر مجموعه خود یعنی کار آقای صادقی را انجام نمی دهد اما اگر آقای صادقی را هنگام ایجاد دسته بندی به عنوان کارشناس مشخص کنیم باز این تعارض پیش می آید که آقای صادقی که کارشناس بخش ارتباطات زیرساخت نیست و یک زیرمحموعه است
دارای دیدگاه توسط (0 امتیاز)
شما در "قوانین کسب و کار" در "مدیریت سامانه" کلیه واگذاری درخواست ها بر اساس موضوعات مرتبط را می توانید به کارشناسان مرتبط هم واگذار نمایید

بنابراین در هنگام تعریف دسته بندی ها نیازی نیست تا آنجا کارشناس را تعریف کنید.
دارای دیدگاه توسط (15 امتیاز)
درقوانین کسب و کار زمانی که می خواهیم یک دسته بندی را انتخاب  و به کارشناس یا گروه کارشناسی متصل کنیم زمانی که گزینه انتخاب را می زنیم هیچ لیستی نه در دسته بندی و نه در کارشناسان نشان داده نمی شود.
دارای دیدگاه توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده توسط
باسلام محدد

در قسمت "قوانین کسب و کار" پس از تعیین یک نام برای قانون و تعیین شرط یا ضابطه می توانید از منوی "اقدامات" گزینه" واگذاری به کارشناس " را انتخاب و سپس کارشناس مورد نظر را برای آن نوع شرط برگزینید
دارای دیدگاه توسط (15 امتیاز)
در کامنت قبلی عرض کردم امکان ایجاد شرط وجود ندارد چون لیستی نشان داده نمی شود.

مثلا برای ایجاد یک درخواست جدید، قانون را براساس دسته بندی و شرط را هم "است" قرار می دهیم اما زمانی که می خواهیم از لیست موجود دسته بندی مورد نظر را انتخاب کنیم ئر لیست چیزی نشان داده نمی شود. همین موضوع در خصوص قسمت "انجام اقدامات" نیز صادق است.
دارای دیدگاه توسط (0 امتیاز)
منظور شما این است که از صفحه شروط چیزی برای انتخاب کردن نمی بینید!؟

در این صورت از سیستم دیگر تست و یا کش مرورگر خود را یکبار حذف نمایید
دارای دیدگاه توسط (15 امتیاز)
انجام دادیم ولی جواب نداد
دارای دیدگاه توسط (0 امتیاز)
در صورتی که دارای پلان پشتیبانی از مدانت هستید برای رفع مشکل با ایمیل Support@MedaNet.ir مکاتبه فرمایید.
به پیت استاپ مدانت خوش آمدید
پیت استاپ یعنی: چاله، گودال و توقف کوتاه برای انجام تعمیرات و نگهداری در طول یک مسابقه | یک خدمت رایگان از مدانت!
مدانت تصمیم گرفت که برای پوشش درخواست های شرکت ها و افرادی که فاقد پلان های پشتیبانی هستند خدمات پرسش و پاسخ را تحت عنوان پیت استاپ مدانت ارایه نمایید بنابراین، اینجا محلی است که شما با طرح پرسش های مرتبط با سرویس های Manageengine و آموزش های ITSM -ITIL و نرم افزار تحت وب آزمون آنلاین وبتیک و... قادرید تا از پشتیبانی متخصصین حوزه های مربوطه جهت دریافت پاسخ مناسب بصورت رایگان استفاده نمایید، بنابراین بدون هیچ گونه محدودیتی در تعداد پرسش ها یا زمان طرح آنها، می توانید مشکلات خود را مطرح کرده و تا دریافت پاسخ از مشاورین منتظر بمانید. بی تردید این محل سبب اشتراک گذاری دانستنی های کاربران باهمدیگر نیز می شود و افراد حرفه ای تر قادرند تا به واسطه معلومات خود در حوزه های مرتبط به سوالات شما پاسخ دهند و از مزایای مدانت بهره مند گردند لذا بدین منظور تمامی تلاش افراد حرفه ای، پاسخگو و همکاران شرکت مدانت در این است تا از دغدغه های شما با رفع ابهامات بکاهد. بنابراین پرسش های شما ممکن است با تاخیر پاسخ داده شوند که با شکیبایی میتوانید مجدداً پس از کمی تأمل، به چاله تعمیرات و نگهداری :) پیت استاپ مدانت مراجعه و پاسخ خود را مشاهده کنید.
و اگر نیاز فوری دارید و میخواهید تا بصورت موردی از مشاوره تلفنی و یا ریموت مدانت استفاده نمایید لازمست تا از خدمات پشتیبانی سالانه مدانت بطور اختصاصی استفاده فرمایید. برای این منظور بر روی لینک خدمات پشتیبانی " ، کلیک فرمایید. در اسرع وقت، کارشناسان پشتیبانی ما با شما تماس حاصل و پس از برقراری ریموت، مشکلات شما را رفع رجوع خواهند نمود.
دقت فرمایید که پیت استاپ مدانت، یک خدمت ارزش افزوده مازاد است و الزامی برای ارایه آن نیست!
با تشکر، کارگروه پشتیبانی مدانت
...